söndag, februari 25, 2024

Söndagens funderingar

Tre små tavlor, som följt mig genom åren, ända ifrån Dalsland, därifrån jag flyttade för 25 år sedan. Så söta och målade av en Gunnel Lunde.

Min dress for success igår kväll 😉 Hittade en klänning längst bak i garderoben som passade till nya kavajen. Vi var väldigt många på Vasa Orden av Amerikas logemöte och efterkapitel.

Vi fick lyssna och se bilder (några tagna i smyg) från en persons resa med den transsibiriska järnvägen och även kort vistelse i Nordkorea. Stackars folk som bor i Nordkorea, men de vet inget annat. I princip allt är förbjudet.

Den goda skottårsbuffén. Det är svårt att se de olika sakerna, jag vet, men himmelskt gott var det, och numera slipper jag complains för mina matbilder, så skönt.

Min bukett har heller inga complains, har rensat bort lite, men den får dispens minst en dag till. Fantastisk bukett från början till slut.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

28 kommentarer:

  1. Go morgon ❣️ Det är synd om människorna i flertalet länder… tyvärr. Nordkorea och i viss mån Kina har noll transparens och vem vet vad som händer…
    Finklädd ❣️Snyggt 👏 👍
    Maten… vad är en skottårsmeny? Blev det en god efterrätt?
    Så kul att Du kom i väg på kuligheter❣️
    Ha en skön vilsam söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att Nordkorea är värst. Hungersnöd. Inga affärer, bilar, folk ute.
      Skottårsmenyn är i stort sett samma som nyårsmenyn. Lax, kött, kantarellpaj, grönsallad, fruktsallad. Efterrätt hembakt bakelse.
      Här vilar jag. Kram 💖

      Radera
  2. Så vackra små tavlor ,-) Fint att de följer med dig i livet.
    Snyggt! Klänning kavaj och sjal! Tummen upp för det.
    Middagen ser god ut. Härlig kväll förstår jag.
    Ja låt buketten vara ,-) Buketter som börjar bli lite trötta är vackra de också.
    En fin Söndag hoppas jag du får.
    Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det var en rolig och gemytlig kväll och klockan blev 00.30 innan jag kopplade av bland lakanen och sov som en stock.
      Kram!

      Radera
  3. Otroligt med dessa onda människor som styr. Men antagligen vet de inget annat heller.
    Fina tavlor och snyggt dressat. Kram På

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är nog sorgligt omedvetna, för de får inga nyheter eller tidningar från utlandet.
      Tack!

      Radera
  4. LillaSyster2024-02-25 13:48

    Alltid trevligt när man hittar en "glömd/gömd klänning" längst in i garderoben och som dessutom passar perfekt till det nya man köpt =) Så söta och lättplacerade tavlor. Önskar dig en solig och fin eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men eller hur? Sju år har den på nacken och mycket lite använd. Förstår inte.
      Visst är tavlorna söta!

      Radera
  5. Så söta tavlor och roligt att du har dem kvar. Förstår att du var fin i går. Maten ser väldigt god ut om man frågar mig! Klaga på andras bilder? Nej, det gör man inte. Den vackra buketten levererar verkligen!
    Tragiskt nog så finns det inte ett uns av frihet i vissa länder och det är beklämmande när vi skriver 2024.

    Önskar en fin söndagskväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är nog 30 år gamla, de där tavlorna. Jag ville bara ha dem.
      Beklämmande när barn och vuxna svälter. Intressant föredrag dock, svårt att ta in att det går till så bara.
      Tack och kram!

      Radera
  6. LillaSyster2024-02-25 15:57

    Precis, tvålen är inslagen i en linneservett och ligger nu i garderoben.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint, där blir den till doftglädje!

      Radera
  7. Så söta tavlor och vilken snygg dress!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Så färgglatt och fint hos dej idag! Ljuvliga små tavlor, snygg dress ,god mat och fina blommor! Ha en fin start på veckan! Kram

    SvaraRadera
  9. Så söta tavlor! Ser ut som en trevlig sammankomst med god mat! Snygg dress!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Nu är det min tur att ha strul med bloggportalen 🤪 för att se senaste inlägget måste jag uppdatera sidan både hos andra med samma bloggportal och mig själv.
    Har Du samma problem eller ska jag tro att det är min mobil dom fått fnatt?
    Ha en fin måndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, din otur.
      Jag har inte just det problemet. Men jag har kvarstående problem och måste remestra mina bilder först för att få igenom dem i bloggerappen.
      Tror inte det är något fel på din mobil. Det är Blogger som uppför sig illa.
      Tack å kram!

      Radera
    2. Då ska jag se om jag hittar åt dagens inlägg och kör det en gång till 😅 tro vars det fastnade… jag ser det när jag uppdaterat min bloggsida men det borde väl finnas så Du ska se det oxå..,
      Kram åsa

      Radera
    3. NU‼️ Tre timmar senare😅 Plötsligt händer det 😜 men jag fick lov att uppdatera ett par gånger innan jag såg inlägget och att Znogge hade kommenterat på gårdagens.

      Nu har jag fått tid för dejt med läkaren, i morgon eftermiddag.

      Kram åsa

      Radera
  11. Trevligt med fest! och klädseln var jättefin.
    Intressant med föredrag. Nordkoera är ju ytterst speciellt. Vi passerade gränsen dit under åren vi bodde i KIna och det var verkligen obehagligt. Dock dristade ingen av oss till att ta bilder. Helt förbjudet och ingen av oss ville fastna där.
    Fint med tavlorna som hängt med. Så fina.
    Önskar en fin måndag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nordkorea, det gick rysningar. De kollade alla kameror, men de brydde sig inte om hans landskapsbilder, fast de är absolut förbjudna.
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  12. Här har jag ju en del konst som följt mig från mor och farföräldrar, kul att ha och känna minnena komma svävande ibland.
    Skottårsbuffe?
    Det där borde man kanske tänkt på här hemma, bra tanke där tycker jag.

    Ha nu en fin eftermiddag Gerd. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni hinner med skottårsbuffé. 29 är på torsdag.
      Jag har också gamla tavlor som jag ärvt av mina föräldrar. De pryder sin plats.
      Tack detsamma!

      Radera