fredag, februari 16, 2024

Fredagsbuketten

 God förmiddag, som egentligen skulle ha blivit en god morgon!

Varför då? Jo, mina bilder har strulat från mobilen direkt till bloggen. Till slut fick jag lov att gå den långa vägen och skicka bilderna via epost till mig och ladda ner dem därifrån. Men nu är de här!

Jag ville visa den fantastiska buketten som aviserades på Alla hjärtans dag 💖 Tusen tack!

Och den där semlan, som jag suktat efter i flera dagar, där jag inte kom ut på grund av halkan, den kom i hamn till en hetvägg. Nu blev det tyvärr en vaniljsemla, så nu vet jag vad den smakar och inte smakar. Den köper jag aldrig mer, även om den var god. Det ska va mandelmassa i!!!

Fredag, som sagt. Jag hann att få mitt paket i tid så jag nu snart kan följa med på en liten turné till ett "ålderdomshem" och vara med och sjunga i en annan kör och sen fika efteråt. Två nya sånger ska jag youtuba här hemma och försöka få in i huvudet. Men jag brukar ha lätt för att anamma.

Snabba ryck nu. Bloggen har fått vila en del, men jag har "släktforskat" en del, det vill säga, rotat i gamla foton och tidningsurklipp från min mammas tid. Och så jobbat för MOD - Mer Organdonation. Tiden går och vi med den - och nummer ett är ändå familjen 💖

Ljus och Kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. Fina blommor, verkligen en fin alla ❣️dag bukett ❤️
    Semlor av traditionell karaktär är kanske bättre i en hetvägg?
    Äter ju inte mandelmassa så jag har ingen egentlig åsikt.
    Här vräker snön ner just nu och J måste ta snösvängen lite senare. Jag hoppas han hinner följa mig och handla först eftersom jag behöver bärhjälp då det är slut på hundfoder.
    Ha en fin fortsättning på denna fredag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev så glad över buketten!
      Allt med semlor och fastlagsbullar är ju smakbetonat och vad man tål och inte tål.
      Kvällen är bra, så kram!

      Radera
  2. Nu blev jag akut sugen på en hetvägg och hade det inte varit så himla trist väder hade jag nog tagit mig en promenad till Konsum och köpt mig en.
    Vilken vacker bukett du fick!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst kan man bli sugen på en semla. Men jag fick gofika idag på körbesöket på äldreboendet, så det var minst lika gott som en semla. Fast jag inte är en godisperson.
      Kram!

      Radera
  3. Vilken fin alla hjärtans dagsbukett som du fick! Så en fastlagsbulle som blev till hetvägg. Det är absolut inget för mig för jag tycker inte om smaken av varm mjölk. Jag gjorde alltid fastlagsbullar med vaniljkräm till sonen som inte tål mandel. För hans del funkade det men visst ska det vara mandelmassa.

    Önskar en god kväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar bukett, så glad jag blev!
      Vanlig semla med kaffe till går hem även hos mig. Hetvägg är ett bra alternativ.
      Kram!

      Radera
  4. En fantastisk bukett ... och den är du säkert värd!
    Det ska absolut vara mandelmassa i semlan!
    Ha en fin fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fantastisk!
      Idag fick jag gofika på "hemmet" när vi var där och sjöng, så det kompenserade mandelmassans avsaknad igår.
      Kram!

      Radera
  5. Bra att det slutat strula med dina bilder ,-)
    Jättekul att titta på bilder från förr på sina föräldrar.
    Vilken vacker bukett! Förstår att du blev glad.
    Hetvägg åt jag alltid som barn, men då ska det vara med mandelmassa.
    Men så fint att få sjunga på ålderdomshem ,-) Vilken glädje ni sprider ,-)
    En härlig Helg hoppas jag du får.
    KRAM Primrose ,:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det strular ff med mina bilder. Mobilen skickar bilderna felvända till bloggen. Måste ju bero på mobilen, för jag kan eposta bilderna och gå en omväg och det funkar. Så frustrerande ändå, för det ska vara lätt!
      Hade så kul igår och de gamla lyste upp. Så fint det blev.
      Kram!

      Radera
  6. Tråkigt att det ibland blir så omständligt att blogga. Även om jag förr gärna åt semla utan mandelmassa så inser jag sedan många år att det måste vara madelmassa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vet inte vad som hänt med mobilkameran.
      Igår fick jag hembakta små mjuka kakor på "hemmet".

      Radera
  7. En semla ska ju vara en semla, original, men även en annan sort slinker ju ner här ibland. ;)
    Fin bukett du fick där, bravo.

    Ha en fin lördag nu Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var första gångens vanilj. Och det gör jag inte om😀 måste vara mandelmassa!
      Fin lördag till er också 🤗

      Radera
  8. Sol och blå himmel hos mig 😄
    Vet Du va 😜 plötsligt har jag fått återkomst till mina tidigare stängda Instagram konton… när jag skulle klicka in på Instagram och lägga ut en bild på min favoritfärg så fanns det plötsligt fyra alternativ 😄
    Ha en fin lördag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Vilken grej! Man blir inte klok på internet ibland. Och jag har knasproblem med bilder från mobilen. Vet inte om kameran strular.
      Tack, jo jag ska allt se Gunilla Persson på Mello 😂🥰
      Kram!

      Radera
  9. Vilken vacker bukett! Och förstår att du blev glad över att få den. Roligt också att hänga med och sjunga.
    Vda gäller vaniljsemla har jag testat förra året (misstag) men den gillade jag inte. Åt en så god semla för en vecka sedan hos Camilla Hamid. Och sen blir det ingen mer. Svårslagen i allt. Väldigt god.
    Trist att det krånglade med bilderna men fint att det går att ta omvägar.
    Kram och god helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar så mycket tid och energi när något strular.
      Men nu är det lördagskväll och det står en lergryta i ugnen med godsaker i.
      Kram och god helg!

      Radera
  10. Vackra buketter uppskattar vi väl så mycket för att de inte är eviga. Underbart att kunna glädja sig med snittblommor ibland.
    Söndagskram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En bra tanke där om om snittblommor! Fint!
      Söndagskram!

      Radera