söndag, februari 18, 2024

Söndagsbloggen!

Egentligen hade jag inte tänkt att skriva ett inlägg idag 😀 men... Jag håller på och testar bildvisning mellan mobil till blogg och blir lite galen när saker och ting förändras utanför min kontroll.

Jag vill ju någon gång kunna mobilblogga om jag är bortrest, vilket inte fungerar nu. Bilderna blir på tok för stora och kommer på sniskan och huller om buller.

Här har jag gått en annan väg i stället för att maila fotona och plocka dem via datorn. Men, allt fordrar merarbete, suck.

Mina foton är från igår och njut av dem bara för att. Att det också är en test.

Min kvällsmat till Mellon. Det är benfri vildsvinskotlett tillagad i lergryta med grönsaker, potatis, ris, grönkål och HP-sås. Nu kanske någon tycker att det ser rörigt ut på tallriken men det får stå för dem, det här smakade mums.

Denna dag, en söndag, lite gråare än gårdagens sol och blå himmel, men vad då? Allt får gå.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

22 kommentarer:

  1. Tro vad som är fel när Du inte kan lägga ut bilder från mobilen 🤔 💭 Du skulle ha nån hjälp… jag brukar få vänta till Elin och min mobil är på samma ställe 😜
    Sol och blå himmel hos mig - jag njuter 🤩
    Såg på Nyhetsmorgon en kvinna som körde 170 km i timmen, hon hade bråttom till skolan 😅 tro om hon är lärare?
    Nu så ska jag ta på mig och gå ut med Teddy och fånga dagen… kram

    Maten ser god ut och buketten är fin❣️
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nu svaret på felet. Inget att göra åt, det är Bloggerappen som strular.
      170 km? Inte klok? Fy fasen.
      Fånga dagen, yes!
      Kram!

      Radera
  2. Jag bloggar i princip alltid från datorn men sedan jetpack-appen kom så funkar det faktiskt riktigt bra att lägga in inlägg även via telefonen.
    Så vacker buketten är och maten tycker jag ser riktigt god ut!

    Önskar en fin söndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade jetpack, men ja det är för Wordpress. Men LillaSyster har lika som jag, så det är nog Bloggerappens fel.
      En fin dag hos mig igår.
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  3. LillaSyster2024-02-18 15:44

    Jag laddar ju nästan alltid upp bilderna via bloggerappen direkt, men de senaste veckorna har det verkligen strulat. Jag vet inte varför, men din beskrivning av vad som händer med bilderna stämmer så bra in även för mig. Vi håller tummarna för att det bara är något tillfälligt som blogger fixar. Ha en bra eftermiddag och det är gott som nya sjöar även här som poppat upp nu under snösmältningen. Mycket fin bukett du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för förklaringen om bloggerappen! Jag testade att uppdatera telefonen men det blev inte bättre. Bloggerappen uppdaterade sig själv 24 januari och det var då det började strula och har nu blivit värre.
      Ha en fin söndag!

      Radera
  4. Skickar också bilder från mobil till dator ibland. Men bloggar lika ofta från mobilen. Funkar bra. Undrar varför inte fin vill. Har en samsungmobil...Två år gammal...God eftermiddag ! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en Samsung också två år. Jag bloggar omväxlande med dator och med mobil. Vet inte varför appen strular. Kram!

      Radera
  5. Jag har ju lika samma bloggportal och än så länge inte upplevt något trassel, jag bloggar ju till 110% från mobilen.
    Kan det ha med mobilsorten att göra? Jag har en Apple iPhone.
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om det har med mobilsorten att göra. Tror att det är själva bloggerappen som strular. Kram!

      Radera
  6. Har lagt ner projektet att blogga med mobilen men kommentera går ju jättebra iallafall.
    Vildsvinskotlett låter smarrigt, gott gott. :)

    Ha nu en fin kväll.

    SvaraRadera
  7. jag bloggar sällan med mobilen, men man kan bekära och ändra på bilderna i mobilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det vet jag att man kan jobba med bilderna i mobilen i själva galleriet med foton. Men när man fångar upp dem i Bloggerappen, det är då som det ändock strular till sig, hur jag än vänder och vrider på det i fotos.

      Radera
  8. svar Mitt renskinn är 6, 7 år och ligger ute året om (minns Du Jon Krista som var med Bonde söker fru?) Renskinnet är från honom… noga utvald 😄
    Nu har jag aldrig sett mer än första avsnittet av Bonde söker fru när Jon Krista var med, inte min sorts program 😜
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske jag kommer ihåg bonden? Nåväl, ser inte det programmet längre. Det måste ju ha varit något fel i behandlingen av mitt köpta renskinn. Synd.
      Kram!

      Radera
  9. Jag kan inte blogga från mobilen, visst blir man lite tokig när det inte fungerar . Glad att efter mycket krångel får jag in bilder ,-)
    Hoppas det löser sig för dig.
    Tycker maten ser god ut!
    Mysigt att kolla på mello samtidigt!
    Ha en fin kommande vecka! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska inte vara nåt krångel att blogga! Det ska va lätt som en plätt!
      Tyvärr krockar nog mycket i cybern.
      Ha det gott du med och gladkram!

      Radera
  10. Jag håller med Znogge, sedan jetpack-appen kom går det att använda mobilen, även om jag inte gör det annat än om jag vill göra någon ändring lite snabbt. Hoppas att blogger löser problemen, man vill ju att det ska fungera.
    Glad måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en får leva på hoppet. Blogger har tyvärr strulat för flera med svårigheter att kommentera och man ser inget mönster i det? Så underligt. Men, det är bar´ å åk......
      Glad måndagskram!

      Radera
  11. Inte lätt att blogga på distans - men vi kämpar på! Bra blev det här ändå.
    Det är också rätt omständligt att skriva kommentarer på blogspot, tyvärr. Lättare att göra det från Wordpress till Wordpress - men jag vill inte ge mig!
    Här är många steg som behöver fyllas i och webben vill inte minnas mig då jag inte har samma portal som du :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upplever detsamma när jag kommenterar. En del plattformar trilskas. Och en del hittar jag knep för. Tror att det är för många plattformar, jämfört med förr, då gick det lättare.

      Radera