onsdag, februari 21, 2024

Jag har inte löst gåtan...

... men jag är närmare en tillfällig lösning.

Jag har alltså mobilbloggat genom Blogger-appen just nu. Och det går bra om jag fotar allt (som man egentligen ska fota) i brett format. De höga fotona vänder appen på till liggande. Men jag har några idéer på gång.

Invecklat? Ja. Men nu vet jag.

Här får ni följa med mig längs Torggatan, där jag klev av bussen, och gick fram till torget.

Här syns den tjusiga muralmålningen av krukmakerskan på Rörstrand.


Jag gick vidare och förbi torget, som igår var nästan folktomt. Annat kommer det att se ut idag, torgdag.

Vart var jag på väg? Jo, snabba ryck så hade jag beställt tid för ansiktsvård. Min duktiga hudterapeut Johanna, som jag haft någon gång ibland under årens lopp sedan jag flyttade till Lidköping. Jätteskönt och avstressande, en njutning. 

Åkte sen hem och drack vatten och månade om mig. Kan ju säga att det kommer aldrig mera ett Lipsyl på mina läppar. Gör torra läppar ännu torrare. Nej, det blir bara ekologiskt. Men, det är ju jag, det.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

22 kommentarer:

  1. Du bor också i en sån där mysig underbar stad ,-)Sommarstad, som många älskar att vandra i . Så bor inte jag ,-)
    Hoppas det löser sig med bilder, för att kunna skriva inlägg från mobilen är ju kanon.
    Det fungerar inte för mig. Härliga bilder. Och ansiktsvård låter ju härligt. Tar till mig tipset med Lipsyl, det var många år sen använde det, men kan ju tipsa vidare. Ha en härlig dag! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nöjd med min vackra stad!
      Jo, jag är på väg att kunna fixa bilder, bara lite annat tänk.
      Skönt med ansikts- och nackmassage! Bara lite glamour.
      Tack, vi tar en härlig dag, kram!

      Radera
  2. Lipsyl har jag i princip aldrig använt då jag ogillar kletet 🫠 yes av samma anledning har jag inte läppstift ☺️
    Låter skönt att bli ompysslad och få en skön ansiktsbehandling ❣️
    Tro vad som felas när det inte funkar för Dig att lägga in bilder 🤔 men Du bor i en stad med fina gamla hus.
    Har Du sångkör ikväll?
    Ha en fin fortsättning på denna onsdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huden har ju ett eget skydd så egentligen ska man inte kleta på sig olika ansiktsprodukter heller i olika delar eller lager. Nej, jag har en bra hy, så det är onödigt med Lypsyl, det förvärrade för mig.
      Jag skrev ju att om jag fotar bilder på bredden, så funkar det!
      Ingen kör ikväll, körledaren kunde inte.
      Men jag hoppar vidare med mina utmaningar och har det gott.
      Kram!

      Radera
    2. Yes jag vet att om Du fotar bilder på bredden, så funkar det 😃 MEN jag behöver ju inte bry mig HUR jag fotar alla bilder trillar in hur som helst 😅 så därför måste ju nått felas… ☺️ kram åsa

      Radera
    3. Nej, men Åsa. Skojar du med mig? 😂 DU har ju inte fel i din Bloggerapp. Det är ju jag och LillaSyster, vad jag vet än så länge och säkert nog Primrose också. Kram

      Radera
  3. Så skönt när man börjar närma sig en lösning på vissa gåtor. Härliga bilder från din stad och kul att hänga med.
    Just Lypsyl använder jag inte men det finns andra som fungerar alldeles utmäkrt.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började med ett annat märke, som också innehåller som Lypsyl och som jag tålt tidigare. Jag tål inte lanolin längre (fårfett). Så det går bort.
      Så kul när jag kommer ut på vift. Lättare förr, när jag bara tog cykeln spontant. Men bussen och gå lite grand funkar.
      Kram!

      Radera
  4. LillaSyster2024-02-21 15:22

    Tack för kommentaren hos mig. Bra att du tar hand om dig=) Ha en bra eftermiddag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack, och jag gjorde en affärsvända och insöp frisk luft nu här på eftermiddagen. Kram

      Radera
  5. Muralmålningar är häftiga och den hos er är fin!
    Jag skulle gärna se fler hos oss också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi har flera muralmålningar i stan. Så läckra.

      Radera
  6. Känner igen mej lite från mitt korta besök i Lidköping för några år sedan i samband med Melodifestivalen! Härligt med ansiktsvård, jag är dålig på att komma iväg på sådant. Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ni bodde ju vid torget, så Torggatan har du upplevt.
      Någon gång är det skönt med ansiktsvård, avslappnande.
      Kram!

      Radera
  7. Bilderna är i alla fall väldigt fina, men konstigt att du inte kan redigera storleken på dem. Så skönt med lite ansiktsvård! Det skulle man behöva nu. Efter den här vinterns torra inomhusluft och kyliga utomhusluft skulle nog det stackars ansiktet behöva lite kärlek.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan redigera storleken, men bloggerappen vänder självt på de höga bilderna numera, går inte att ändra detta sen i bloggen.
      Ansiktet mitt mådde väldigt bra i tisdags och fortfarande.
      Kram

      Radera
  8. En fin promenad trots gråvädret. Och de färgglada trähusen lyser upp så fint. Skönt med lite ansiktsvård och att bli omhändertagen.
    Trist med strulet att inta kunna redigera bilderna., men nu är du ju på gång att få till det. Bra så!
    Jag har haft ett bi baserat cerat, väldigt ekologiskt, men tyvärr var det inget bra för mig. Har nu ett annat, dock inte lypsyl,, har nog aldrig haft det,men det fungerar så bra. Alltid viktigt att läsa vad allt en har på kroppen (krämer) innehåller så att en kan undvika kemikalier och konserveringsmedel för dessa finns i så mycket. Sen är en ju olika känslig förstås...Jag är superkänslig så detta är viktigt för mig.
    Kram och trevlig torsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett bi baserat cerat är fint! Det finns flera sorter som är bra, men de får inte innehålla lanolin (fårullsfett) har jag fått lära mig för det tål inte jag på läpparna tydligen. Men jag har ett annat ekologiskt nu och nu är jag bra igen.
      Tack och kram!

      Radera
  9. Tycker det är krångligt att blogga via smartphonen hos blogger. Men du lyckas uppenbarligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på mitt vis, har det nu lyckats bättre, så jag får svälja förtreten.

      Radera
  10. Låter härligt med en ansiktsbehandling, det kanske man skulle prova någon gång.
    Grattis till att ha lyckats med appen där, jag har gett upp själv.

    Ha en fin fredagskväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min salig man fick en ansiktsbehandling av mig i present för längesen.
      Nja, jag har egentligen inte lyckats med appen, jag överlistar den ibland, den ska ju fungera prickfritt, vilket den inte gör, men bra så.
      Ha det fint själv!

      Radera