fredag, mars 08, 2024

FĂ€rgsprakande fredag 💐 8 mars

Tro mig, eller ej, men jag kÀnde mig inspirerad idag att göra temat "FÀrgsprakande fredag" som LillaSyster hÄller i.

Jag rotade fram den vackraste bilden pÄ planteringen pÄ Nya Stadens Torg i Lidköping under pandemin. Fotot Àr taget i maj 2021. Det var ett fullkomligt hav av fÀrggranna tulpaner runt om och överallt.

Sen kom det hÀr upp i "hÀndelser". Fotot Àr taget pÄ ett av cykelstÀllena vid Lidköpings sjukhus för nÄgra Är sedan och det var en sÄ vacker cykelkorg med rosor pÄ, som fÄngade min blick. Nu blev fotot suddigt, eftersom jag tog en skÀrmdump och förstorade upp.

Med anledning av Internationella Kvinnodagen sÄ lÀgger jag upp @herregudco bild för idag.

Det var allt för idag, nu ska jag gÄ ut i solen!
Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

16 kommentarer:

  1. LillaSyster2024-03-08 14:26

    Vad kul att du vill vara med!!! Tack för det underbara spraket och tack för lÀnken! VÀlkommen att vara med fler gÄnger om tid och lust infinner sig- temat Àr helt kravlöst. Njut av eftermiddagssolen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi fÄr se. Inga bestÀmda planer pÄ nÄgonting. Njöt av solen.
      Kram

      Radera
  2. Wow ... verkligen fantastiska tulpaner! SĂ„Ă„ vackra!
    Önskar dig en fin fredag och en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kommunen kostade pÄ sig och det uppskattades dÄ under pandemin alldeles sÀrskilt.
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  3. FĂ€rgsprakande och vackert!
    Nej, vÀrlden gör ju inte det och mÄnga mÀn i vissa lÀnder motverkar förÀndringen i religionens namn :-(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, i religionens namn har mycken hemskhet intrÀffat.
      Kram

      Radera
  4. Sola pĂ„ Du nĂ€r chansen dyker upp, sĂ„g, lĂ€ste, hörde (❓) att februari varit ovanligt solfattig.
    Yes mitt inlĂ€gg blev L Å N G T 😅
    Fina bilder Du bjuder pĂ„ đŸ€© och klokskap frĂ„n Herre Gud & co ❣️
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mars har gjort ett bra framtrÀdande vÀdermÀssigt.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Vacker bild över torget i Lidköping. Kommer ihÄg för ett antal Är sedan dÄ stod det en cykel med virkat skal pÄ torget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den cykeln fanns i nÄgra Är med nystickade eller virkade överdrag, men numera Àr den borta. Den var sÄ gullig.

      Radera
  6. Exakt, vÀrlden förÀndrar sig inte sjÀlv, det mÄste till lite annat ocksÄ. Tulpanerna Àr underbara. Tack för dem Gerd!
    Kram pÄ Kvinnodagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man mÄste tro pÄ det goda, men tyvÀrr Àr alldeles för mÄnga elaka, sÄ det Àr en dyster kamp.
      GlÀd dig du lilla skrud.

      Radera
  7. Tulpanhav sĂ„ vackert ,-) Älskar tulpaner!
    Och blommor i cykelkorgen :-)
    Ni har mycket blommor, de satsar pÄ trevnad . det Àr fint!
    Ha det fint nu och trevlig Lördag pÄ festen!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Lidköping Àr bra pÄ det, och de Àr bra pÄ mycket. En mycket vÀl fungerande Kvinnojour i samarbete med kommunen, som gör klimatet bÀttre. Observerat i Kvinnodagens rubriker.
      Tack och kram!

      Radera
  8. HÀrligt fÀrgsprakande hÀr, fint jobbat Gerd.

    Ha nu en fin lördagskvĂ€ll. 🙏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, min kvÀll blev supertrevlig!

      Radera