söndag, mars 10, 2024

Söndagsfilosofi

Idag hade jag blogglust, kände jag efter det att jag ätit min frukost vid 12-tiden. Men det tillät jag mig att göra. Inte för att jag direkt hade sovmorgon, men en lat morgon och förmiddag passade mig, efter gårkvällens förlustelser i Skövde.

I det gamla Odd Fellow-huset (som byggdes 1898) mötte mig en häftig kamera. Men nu var jag här på ett Vasa Orden av Amerika-evenemang.

Här är första mingelglaset i ett av de pampiga rummen. Middagen bestod av trerätters meny. Svampsoppa, Chili och Honungsbakad Lax med Duchessetoppar. Kaffe på maten med pralin. Efter underhållningen kaffe och tårta.

Den här (mitt foto) skicklige musikern och pianisten David Carbe gjorde ett suveränt framträdande även i tal och sång. Jag visste inget om David förrän nyss, eftersom jag fick reda på att han spelat ihop med Robert Wells. Så roligt med duktiga ungdomar.

Vad gör jag med denna dagen då? Jo, jag följer vågen... mestadels bara är... det går bra i alla väder...
Ljus och Kärlek 🙏🏻

10 kommentarer:

  1. Gillar dina blomster de är en färgklick❣️
    En härlig kväll med go mat, mingel, gott sällskap och bra underhållning❣️ Livet från den ljusa sidan 🤩
    Självklart ska Du njuta av sköna söndag och njuta av dagen❣️
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar nejlikorna också. De ska ju stå sig länge, får se om det funkar så.
      Kvällen gjorde skäl för sig som god och underhållande. Inga vackra matbilder, blev det, men det får tänkas in på beskrivningen.
      Denna dagen har varit precis som jag ville ha den. Kram!

      Radera
  2. Härligt med lugna mornar ,-) det får man unna sig!
    Vacker bukett.-)
    Vilken kamera! Kul att få se!
    Trevlig mysig fest du var på- God mat!
    Alltid mysigt att komma ut, vi är mest hemma. Så lite sugen blir man :-)
    All uppmuntran till duktiga pianister, hoppas du har sagt åt honom att kika in .-)
    Vilken begåvning att kunna framföra så att det är till glädje och med tal.
    Följa vågen låter bra tycker jag:-)
    Ha en fin kommande vecka!
    KRAM Primrose!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket för pianistens skull som jag hängde på. Sen att det blev läckerheter gjorde inte saken sämre. Mumsfilibabba, säger jag bara. Jag gillar att mingla lite och klä upp mig, det vet nog alla vid det här laget 😉
      Kram till dig 💖

      Radera
  3. Vilken fin fest det blev! Precis som det ska vara och god mat dessutom.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev jättebra, gott och trevligt. Kram!

      Radera
  4. Vilket vacker bukett! Nejlikor är en underskattat blomma tycker jag och vilket fint foto du tagit av den unge pianisten!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejlikor är väldigt vackra och jag glömmer oftast bort detta.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Vilken trevlig kväll och en sådan fin miljö bidrar ju mycket till den festliga stämningen- God mat och dryck och fin underhållning gjorde ju också sitt till-
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fin miljö gör mycket till upplevelsen. Allt sammantaget var gott och trevligt.
      Kram!

      Radera