onsdag, mars 06, 2024

Sär skrivning

God morgon! Onsdag idag och nu lämnar jag glada tisdagen bakom mig. 

Jag hade en telefondejt med min njurläkare i Borås igår och fick reda på alla mina femtioelva provsvar i den årliga uppföljningen efter min njurdonation 2015. Utmärkta värden, blev svaret, så nu behöver jag bara följas upp vartannat år! Fantastiskt, och dottern mår fint!

Sjuksyster och sjuk syster.
Egenhändigt fotat ur min julklappsbok för något år sedan. En bok om särskrivning.

Blåklocka och blå klocka.
Jag har INTE mobilbloggat, det blev jag så vansinnigt trött på, då inte bilderna kunde visa någon respekt om ordning och reda. Så dessa har gått via datorn.

Kulpåse och kul påse.

Till kvällen blir det sångövning och jag får sätta fart och träna lite innan dess. Flera nya sånger, utmaning är ordet och det är kul.

Så skönt att det är ljust mycket längre. Soluppgång 06.47 och solnedgång 17.50. Elva timmars dagslängd och 20 mars är det vårdagjämning.

Kram från mitt Blogghem med Ljus och Kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. Härligt att alla proverna var fina, toppen. 🙏
    Ja, nu blir det ljusare och ljusare, piggar ju upp minst sagt.
    Här kommenteras det endast via mobil, allt annat blir för jobbigt.

    Ha det nu jättefint. 👋

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så glad, så. Betyder mycket.
      Tack detsamma.

      Radera
  2. LillaSyster2024-03-06 11:00

    Mobilbloggandet lever verkligen sitt egna liv. Dagens bild hos mig gick bra lägga upp med telefonen...... Ha nu en bra dag men sjung dig inte hes innan kvällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte detta med mobilbloggandets tvärvändning i reda och oreda.
      Nädå, jag tränar inombords 😉

      Radera
  3. Särskrivningar kan bli väldigt roliga och det finns många exempel på det. Bra exempel och trevliga illustrationer du hittat.
    Grattis till att dina njurvärden är bra. Det är viktigt nog!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är stort för mig! Kram!

      Radera
  4. Gott med de längre dagarna. Värmen kommer väl så småningom. Särskrivning... Så lätt gjort... går på det själv ibland. Ha en fin dag! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, allt går åt rätt håll. Särskrivning är kul.
      Tack detsamma!

      Radera
  5. Oh, vad skönt att proverna var bra❤️.
    Ja, tänk vad tokigt det kan bli med stavningar, fast roligt också.
    Bra att du skrev sångövning och inte körövning för då hade jag undrat vart du skulle köra😊.'
    Stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så glad över provsvaren! Betyder allt. Jag tänker på ibland när jag skriver körövning, för det händer, att takterna nog sitter i, jag brukar köra i drömmen 😂 men nu var det sång.
      Många kramar tillbaka!!

      Radera
  6. Härligt med positiva provsvar❣️ Dessutom skönt att både Du & Sarah mår bra… vet inte oddsen när det gäller måendet hos givare eller taggare.
    Kör övning 😜 jo yes jag läste Lenas kommentar 😄
    Sjung sjung av hjärtats lust❣️
    Klassisk särskrivning: Vi äter morfar‼️
    Ha en fin fortsättning på denna onsdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oddsen hos givaren är mycket bra och eftersom man blir "kollad" i tid, så att säga, så förebyggs vissa saker. Det är liksom gåvan som givaren får.
      Ja jag ska körasjunga försiktigt och med lust! Kram!

      Radera
  7. Skönt med bra provsvar.
    Jag har också svårt att få till inlägg via smartphone på blogspotblogg. Mycket lättare på en wordpressblogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det var lugnande.
      Tack för kommentar!

      Radera
  8. Så skönt att alla dina provsvar var bra och att du bara behöver kollas vartannat år nu!
    Lycka till med sångutmaningarna och ha en god kväll!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt och befriande.
      Det gick fint med sången, så roligt! Kram!

      Radera
  9. Grattis ,-) till er båda! Den högsta vinsten och gåvan av alla. Fint att ni båda mår så bra:-)
    Särskrivning, ja ibland händer det nog.
    Jag har svårt att hitta alla bilder ibland :-)
    ENEn fin dag hoppas jag du får! KRAM Primrose :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Solen skiner, så det känns bra!
      Kram!

      Radera
  10. Så skönt att dina prover var bra. Grattis!
    Hoppas sångövningen gick bra och visst är det trevligt med utmaningar.
    Kram! Passar på att också önska trevlig helg för det är ju redan fredag i morgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteskönt!
      Sången gick också bra. Helgen är trevlig. Imorgon fest igen!
      Kram!

      Radera