måndag, mars 04, 2024

Selfie om shopping

Hej hopp! Nu var jag hemma igen efter en minitur till Värmland torsdag eftermiddag till och med måndag tidig morgon!

Jag gjorde ett tappert försök till att enbart mobilblogga i fredags men det misslyckades totalt med bilderna. Nu är det konstaterat. Blogger uppför sig inte regelbundet knäppt utan det känns som att rycka i ett snöre, går det så går det. Första bilden på Alice blev för stor och försvann delvis i cybern. De andra två blev för små.

Jag har haft så jättefina dagar bland de mina på landet. Kalas, födelsedag, smort kråset, helgfirning, Mello med Lillan och allihopa, gos med två stora keliga hundar, massor med kramar!

Försöka duger, säger Alice, som gärna blandar sig i överallt där det luktar gott.
Vi har varit ute och åkt runt i Karlstad på både shopping och sightseeing.


Jag är som bekant inte med i något tema längre, men idag kände jag för just denna selfien hos Klimakteriehäxan:

1. Handla med eller utan inköpslista? Alltid inköpslista i pappersform men jag klarar mig även om jag har glömt lappen hemma.

2. Den sortens vara handlar jag på nätet: Kroppsvård, Alvedon, hörselbatterier.

3. Den sortens vara handlar jag i fysisk butik: Kläder och skor måste provas. Livsmedel och där är jag prismedveten. Dock slinker delikatesser med ibland så.

4. Så betalar jag för mina köp: Kort, swish eller Klarna.

5. Den nedlagda butiken saknar jag ofta: Den danska boutiquen där Eva jobbade. Hon visste alltid vad som passade mig och danska kläder är snygga!

6. Den onödiga varan slinker ofta med hem: Inte ofta, men ibland glass, naturgodis.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. Naturgodis är gott. Har ju hittat en butik nära dottern I Malmö, som har mängder av den varan. Tänker att det iaf är bättre än socker och färgämnen.
    Fina bilder. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mums mums! Sockrat är jag inte något för, inte för salt heller. Men naturligt med nötter är gott. Kram!

      Radera
  2. Vilka fina dagar! Ingen inköpslista, minnesträning och ingen panik om jag glömmer något. Jag har en laddare till min hörselapparat, skönt, skaffade förra året för att höra barnbarnen bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär som att jag räknar i huvudräkning i minnet.
      Jag har två hörapparater, vet att det finns uppladdningsbara, men vanliga batterier passar mig bäst.

      Radera
  3. Välkommen hem❣️
    Härligt med en weekend i Värmland hos nära och kära.
    Go mat är ju aldrig fel 😋
    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut ett skönt avbrott i vardagen och få helglyx och kramkalas. Kram!

      Radera
  4. Håller med om mycket i dina svar, inte minst det här med glass/godis, där är vi tydligen flera! :)

    SvaraRadera
  5. Så kul att du blev frestad att hoppa på! Ser att vi tänker rätt lika, inte minst om det där med att prova skor och kläder!

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga dagar du har haft tillsammans med nära och kära.
    När vi handlar för en vecka har vi alltid inköpslista för allt håller jag inte i huvudet även om mitt minne är gott. Listan skriver vi i ICA:s app vilket är smidigt. Det onödiga ska men unna sig, i alla fall till helgen!

    Kram och välkommen hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jo, jag ser att yngsta dottern har sin lista i mobilen, hon är van vid det. Allt är en vanesak. Ja, visst behöver man lite onyttigt! Jag tog en glass i kväll.
      Kram!

      Radera
  7. Så mysigt och jättefint du haft det med familj, värdefullt ,-)
    Allt ser så mysigt och fint ut på dina bilder! Kul att få se.
    Jättefina hundar! Det var ju Alice på bild nu , men har ju sett Maja ,-)
    Väldigt lika svar om jag svarat ,-)
    Bla annat kläder och skor, förr stämde storlekarna bättre, skor köper jag aldrig på nätet, nån blus men de andra vill jag prova,
    Ha det fint! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förr kunde jag skicka efter både kläder och skor men det går inte numera. Jag hade bättre passform förr. Nu måste jag dölja skavankerna 😉
      Kram!

      Radera
  8. Du ser verkligen ut att ha haft en trevlig Värmlandstripp och så mysiga bilder du tagit på Alice. Det är en vacker hund!
    Kul att läsa dina svar om inköpsvanor, de stämmer nog ganska bra överens med mina.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det VAR verkligen trevligt och gott! Alice är väldigt vacker och ståtlig.
      Tack och kram!

      Radera
  9. Så trevligt med de sköna dagarna i Värmland. Och att byta miljö piggar alltid upp- Hoppas även att kommunikationerna fungerade.
    Kul att läsa dina tankar i Klimakteriehäxans "selfie". Och efter att ja läst en del sådana så kan jag klart se att de varierar.
    Önskar en skön fortsatt vecka.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevligt. Familjen gör så mycket för mig. Kommunikationerna funkade alldeles utmärkt, ovanligt nog.
      Tack, jag har det så bra. Kram!

      Radera
  10. Undrar om jag handlat kläder från Danmark? Tyskland förekommer, helst inte Kina för jag lär mig inte deras storlekssystem. Tänk, att komma in här när man är hungrig det går bara inte, nu är jag inte det o ändå sitter jag och suktar. Du har alltid så god mat på din tallrik. Låter underbart att få tid hos familjen med de bästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, du skulle bara veta, så gott allting var! Mina barn, de kan, de!
      Jag är så glad att jag har familj.

      Radera